Tiedote (neuvontanumerot, yli-70 vuotiaat, vapaaehtoistyö, tiedotuskanavat)

Hailuodossa 19.3.2020 kello:12:00

Hailuodon kunnan yleisneuvonnan päivystysnumero 044 4973 500

Hailuodon kunnan numero tarjoaa yleisneuvontaa poikkeusolojen aikana kuntalaisille perjantaista 20.3.2020 alkaen.

Yleisneuvonnan puhelimeen voit soittaa arkisin kello 8-16 numeroon 044 4973 500

Valtakunnallinen neuvontapuhelin puh. 029 553 5535

Huomiothan, että koronaan liittyvissä yleisissä kysymyksissä palvelee valtakunnallinen neuvontapuhelin numerossa 029 553 5535 arkisin kello 8–21 ja lauantaisin kello 9–15. Numerosta saa yleistä tietoa koronaviruksesta, mutta ei terveysneuvontaa eikä ohjausta päivystyksellisissä akuuteissa oireissa.

Yli 70-vuotiaat kuntalaiset

Valtioneuvoston toimintaohjeena yli 70-vuotiaat velvoitetaan pysymään erillään kontakteista muiden ihmisten kanssa mahdollisuuksien mukaan (karanteenia vastaavat olosuhteet), pois lukien kansanedustajat, valtiojohto ja kunnalliset luottamushenkilöt.

Jos ruokahuollon tai apteekkipalveluiden järjestäminen kotiin ei onnistu naapureiden tai läheisten toimesta, otathan yhteyttä virka-aikana palvelualuesihteerin numeroon 044 4973 522.

Valmisteilla henkisen tuen päivystysnumero

Valmiusryhmä valmistelee parhaillaan henkisen tuen puhelinpäivystystä. Tiedotamme tästä lisää mahdollisimman pian.

Ilmoittaudu vapaaehtoiseksi

Jos haluat liittyä vapaaehtoiseksi (esimerkiksi puhelinneuvontaan, valmisteilla olevaan avustusrinkiin tai muuhun poikkeusolojen vapaaehtoistyöhön) voit ilmoittautua numeroon 044 4973 500. Vapaaehtoistyön toteuttamisessa huomioidaan poikkeusolojen vaatimat rajoitukset ja määräykset.

Hailuodon kunnan tiedotuskanavat

Sähköisen tiedotuksen pääkanavat

Hailuodon kunta tiedottaa ensisijaisesti poikkeusolojen käytännöistä kunnan nettisivujen etusivulla ajankohtaista -osiossa, Facebookissa sekä Twitterissä sekä kunnan työntekijöitä Intranetin kautta.

Paperinen tiedotus

Paperinen tiedotus on keskitetty kauppojen ilmoitustauluille ja laajennetaan 20.3.2020 alkaen koskemaan myös Ojakylän, SEO:n, Ojavilkin sekä kirjaston ilmoitustaulua. Päätiedotuskanavien lisäksi hyödynnetään harkinnan mukaan myös muita kanavia mm. lehti-ilmoituksia, ykkös-osoitteetonta joka kotiin jakelua ja henkilökohtaista yhteydenottoa. Kuntatiedote ilmestyy kerran kuussa.

Myös kirkko ilmoittaa omalla ilmoitustaulullaan.

Tärkeitä linkkejä

Koronatilanteen osalta suosittelemme seuraamaan THL:n verkkosivuja, Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin verkkosivuja sekä kunnan tiedotuskanavia, joita päivitetään aktiivisesti.

Sähköinen linkki tähän tiedotteeseen Tiedote_19.3.2020