Tiedote (kuljetukset, terveykeskus, hammaslääkäri, päiväkoti, koulu)

Tiedote 18.3.2020 kello: 15:20 (Tämä tiedote on alun perin julkaistu kunnan muissa tiedotuskanavissa 17.3.2020)

(koskien sosiaalihuollon -ja vammaislain mukaiset kuljetukset, terveyskeskus, hammaslääkäri, Hailuodon päiväkoti ja koulu)

Sosiaalihuolto ja vammaispalvelulain mukaiset kuljetukset

Sosiaalihuolto ja vammaispalvelulain mukaisien kuljetusten kohdalla kuljetusasiakkaat voivat soittaa kuljettaja Teija Siekkiselle. Kuljetusasiakkaiden ei tarvitse itse lähteä kauppaan tai apteekkiin, vaan taksinkuljettaja hoitaa em. asioita.

Terveyskeskus

Jos olet flunssainen, soitathan ennen terveyskeskukseen menemistä puhelimitse hoidon tarpeen arvion puh. 045 788 409 10 (virka-ajan ulkopuolella 16-22 puh. 050 590 1490) ja muina aikoina 08 315 2655. Flunssaisena terveysasemalle menemistä tulee välttää, jotta voimme suojata iäkkäät ja riskiryhmään kuuluvat. Hailuodon kunta on perustamassa erillistä vastaanottoa flunssapotilaille ja asiasta tiedotetaan lisää kunnan viestintäkanavissa.

Terveyskeskuksen kiireettömiä aikoja supistetaan. Mahdollisesti peruuntuvista ajoista ilmoitetaan kuntalaisille henkilökohtaisesti.

Hammaslääkäri

Hammaslääkäriajat on tältä viikolta peruttu. Asiakkaille on ilmoitettu henkilökohtaisesti. Ensi viikon osalta tiedotamme erikseen. Suuhygienisti on toistaiseksi vastaanotolla. Huomioithan, että suuhygienistin vastaanotolle ei saa mennä flunssaisena.

Päiväkoti Onnensaari

Päiväkoti Onnensaari on auki varattuina päivähoitoaikoina. Valtioneuvosto suosittaa, että lasta hoidetaan kotona, jos siihen on mahdollisuus. Poissaolosta päivähoidosta ja esiopetuksesta tulee ilmoittaa päiväkotiin. Vuorohoidon peruuntumisesta tulee ilmoittaa välittömästi päiväkotiin. Lapsi voi siirtyä vuorohoitoon varatun tuntimäärän mukaisesti maanantaista perjantaihin klo 6.30-17 väliselle ajalle. Esim. vuorohoito on varattu klo 13.45-21.45 -> ilmoitus päiväkotiin heti, kun vuorohoidon tarve peruuntuu ja lapsi voi tulla päiväkotiin klo 9-17 (8 tuntia). Esiopetus siirtyy ke 18.3.2020 alkaen Päiväkoti Onnensaaren tiloihin. Ruoka päiväkotiin tulee Saarenkartanosta myös esikoulun oppilaille.

Hailuodon koulu

Koulun tilat suljetaan ja lähiopetus keskeytetään keskiviikkona 18.3.2020. Järjestelyt ovat voimassa toistaiseksi 13.4.2020 saakka. Tiedotamme huoltajia muutoksista Wilman kautta. On tärkeää, että seuraatte Wilman tiedottamista päivittäin. Tänään (17.3.) kouluun tulleet lapset saavat ohjeistusta kotiopiskeluun ja ottavat oppikirjansa mukaan kotiin.  Lähiopetuksen sijaan opetus ja ohjaus järjestetään vaihtoehtoisilla tavoilla, muun muassa etäopiskeluna, erilaisia digitaalisia oppimisympäristöjä, sähköisiä materiaaleja sekä itsenäistä opiskelua hyödyntäen. Opettajat päivittävät ohjeita jatkossa Wilmaan päivittäin. Opettajat ovat oppituntien aikana oppilaiden tavoitettavissa joko työpuhelimesta tai Wilman kautta.

Koulussa järjestetään kuitenkin 1-3 luokkien opetus niiden vanhempien lapsille, jotka työskentelevät yhteiskunnan toiminnan kannalta kriittisillä aloilla. Lisäksi järjestetään erityisen tuen päätöksen saaneiden oppilaiden lähiopetus sitä tarvitseville.