Tiedote (25.3.2020)koskien riskiryhmään kuuluvien liikkumisrajoituksia ja asiointipalvelua

Tiedote 25.3.2020 klo. 15:30 koskien riskiryhmään kuuluvien liikkumisrajoituksia ja asiointipalvelua

Hailuoto

Valtioneuvoston toimintaohjeena yli 70-vuotiaat velvoitetaan pysymään erillään kontakteista muiden ihmisten kanssa mahdollisuuksien mukaan karanteenia vastaavissa olosuhteissa. Yli 70-vuotiaiden ja kaikkien riskiryhmään kuuluvien tulee välttää myös kaupassa- ja apteekissa käyntiä mahdollisuuksien mukaan. Jos riskiryhmään kuuluvan ruokahuollon tai apteekkipalveluiden järjestäminen kotiin ei onnistu naapureiden tai läheisten toimesta, ota yhteyttä virka-aikana numeroon 044 4973 522 asiointipalvelun saamiseksi. Asiointipalvelusta ei tällä hetkellä veloiteta mitään.

Toimi näin, jos kuulut riskiryhmään ja tarvitset asiointiapua kauppa- tai apteekkiasioissa:

1. Mikäli sinulla ei ole saatavilla läheisten tai naapureiden apua kauppa- ja apteekkikäynteihin tilaa asiointipalvelu palvelualuesihteerin numerosta 044 4973 522

2. Asiointipalvelun kaupassakäyntipäivät ovat tiistai ja perjantai.

3. Lähetä ostoslistasi omalla nimellä joko tekstiviestillä tai sähköpostilla suoraan kauppaan (kauppojen ja apteekin ohjeistus alla) viimeistään yhtä päivää ennen kaupassakäyntipäivää. Huom. Kaupat eivät ota vastaan ostoslistoja soittamalla. Jos et voi toimittaa ostoslistaa tekstiviestillä tai sähköpostilla, niin soita ostoslista palvelualuesihteerille 044 4973 522 viimeistään yhtä päivää ennen kaupassakäyntipäivää.

Ohjeet K-Market Marjakas (tekstiviesti) 040 531 52 05

– Uuden ruokatilin voit avata soittamalla: K-Marjakas 040 531 52 05

– Toimita ostoslistasi tekstiviestillä 040 531 52 05 tai sähköpostilla mtausta@gmail.com (jos tämä ei ole mahdollista, niin soita oma ostoslista palvelualuesihteerille 044 4973 522)

– Asiointipalvelu maksaa ruokaostoksen joko asiakkaan käteisellä tai osto kirjataan autettavan henkilön Marjakkaan ruokatilille. Huom. käteisen käyttöä asiointipalvelun kanssa on hygieniasyistä syytä välttää mahdollisuuksien mukaan

Ohjeet SALE (tekstiviesti) 044 7884744

– Mikäli asiakas pyytää, asiointipalvelun henkilö voi toimittaa ruokatilin hakemuskaavakkeen kotiin täytettäväksi ja palauttaa asiakkaan puolesta kauppaan

– Toimita ostoslista tekstiviestillä 044 788 47 44 tai sähköpostilla sale.hailuoto@sok.fi (jos tämä ei ole mahdollista, niin soita oma ostoslista palvelualuesihteerille 044 4973 522)

– Asiointipalvelu maksaa ruokaostoksen joko asiakkaan käteisellä tai osto kirjataan henkilön SALEn ruokatilille. Huom. käteisen käyttöä asiointipalvelun kanssa on hygieniasyistä syytä välttää mahdollisuuksien mukaan

Ohjeet APTEEKKI ja lääkkeiden haku
Soita Rotuaarin apteekkiin ja tee lääketilaus, puhelin 08 535 03 00. Linja-auto toimittaa tilauksen Saleen. Apteekki kirjoittaa lääkkeiden yhteyteen pikalaskun, joka tulee maksaa kotoa käsin. Asiointipalvelu hoitaa lääkkeiden noutamisen ja toimittamisen kotiin. Asiointipalvelu ei myöskään tarvitse asiakkaan kelakorttia, vaan apteekilla on oma tunnistamiskäytäntö.

Huom. Rantalakeus-lehti jaetaan tällä viikolla joka kotiin. Otathan lehden talteen, sillä Rantalakeus sisältää Hailuodon kunnan poikkeusolojen tiedotteen ja tärkeitä puhelinnumeroita.