Hailuodon kunta mukana 100 syytä matkailla Suomessa -kampanjassa

Kotimaanmatkailu kiinnostaa suomalaisia, ja tänä kesänä halutaan erityisesti tutkia lähiseutuja, kertoo tuore kyselytutkimus. Erityisesti nuoret liputtavat kotimaanmatkailun puolesta, ja keskustelu ilmastonmuutoksesta on vaikuttanut eniten heidän matkavalintoihinsa.

Suomen Matkailuorganisaatioiden yhdistys Suoma ry:n teettämän kyselytutkimuksen mukaan tulevana kesänä jopa 74 prosenttia suomalaisista aikoo matkustaa kotimaassa. Suoma ry:n kyselytutkimuksessa vastaajien top 5 -listalle pääsevät tänä kesänä luontokohteet, kaupunkikohteet, päiväretket lähiseuduille, retkeily ja patikointi sekä tasavertaisina hyvinvointilomat hotellissa tai kylpylässä ja vuokrattavat lomamökit.

Myös Hailuoto on mukana Suoma ry:n kolmatta kertaa alkavassa 100 syytä matkailla Suomessa -kampanjassa, joka tarjoaa inspiraatiota, uuden ajan Suomi-fiilistä ja vinkkejä ympäri Suomen – saaristosta Lappiin. Kampanja kokoaa verkkosivustolle 100syytä.fi kotimaan matkailun mahdollisuudet entistä näyttävämmin. Työ- ja elinkeinoministeriön (TEM) ja Saaristoasiain neuvottelukunnan (SANK) tukema markkinointiviestinnän kampanja on saanut kotimaisen matkailun toimijat ympäri Suomen ymmärtämään yhteistyön voiman.

100 syytä -kampanja tuo valtakunnallista näkyvyyttä erikokoisille organisaatioille ja tekee näin myös Hailuodon matkailusta houkuttelevamman. Hailuotoon odotetaan yhä enemmän saaren ainutlaatuista luontoa ja tunnelmaa arvostavia matkailijoita. Hailuodon tunnelmaa haetaan luonnon lisäksi myös saaren persoonallisista kesätapahtumista.