Tarvitsetko apua tai tukea arkeesi? Haluaisitko jutella jonkun kanssa tai kysyä neuvoja? Pyydä neuvoa -nappi on lapsille, nuorille ja perheille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voit lähettää minkä tahansa kysymyksen sinulle sopivana ajankohtana yhteystietojesi kanssa tai nimettömästi. Kaikkiin yhteydenottoihin vastataan muutaman arkipäivän kuluessa. Huomioithan, että tämä lomake ei ole tarkoitettu akuuttien tai hätätilanteiden hoitoon. Kiireellisissä tai hätätapauksissa ota yhteyttä ympärivuorokautisesti toimivaan Yhteispäivystyksen neuvontanumeroon 116117.
- Palveluneuvonta on kynnyksetöntä neuvontaa ja ohjausta, jonka tarkoituksena on varmistaa, että asiakas saa tarvettaan vastaavat palvelut.
- Kehittäminen liittyy perhekeskustoiminnan kehittämiseen, mennään kohti yhden yhteyden oton periaatetta, jotta asiakas saa avun oikea-aikaisesti mahdollisimman varhain matalalta kynnykseltä. Pyydä Neuvoa -nappi osa tätä kehittämistä.
- Ohjaus pilotille tulee Hyvinvointialueelta sekä Lakeuden perhekeskusverkostosta.
- Kehittämistyöstä tehdään kunnan tarpeita kuunnellen.
- Kehittämistyötä tehdään muissakin Lakeuden kunnissa. Nappi on otettu käyttöön Hailuodon lisäksi Limingassa, Kempeleessä ja Muhoksella.
- Pilotissa kehitetään myös monialaista tiimimallia, jossa asiakas on aktiivisesti osallisena.
Pyydä Neuvoa -napin löydät täältä.